SEO / Search Engine Optimization

Scoren in Google en andere zoekmachines zonder je blauw te betalen? SEO! Door in te zetten op Search Engine Optimization charmeer je Google, stijg je in de ranking en verover je op een organische manier een toppositie in de Google Ranking. En we weten allemaal: hoe hoger in de zoekresultaten, hoe groter je rendement.

Wat is SEO eigenlijk? 

Een kleine ontgoocheling misschien: SEO is meer dan teksten vol zoekwoorden op het wereldwijde web pompen en hopen dat Google je oppikt. Search Engine Optimization is een combinatie van technieken die je website verbeteren, door waardevolle teksten mét de juiste zoekwoorden te verwerken op cruciale plekken op de webpagina. Maar SEO is ook een snelle, responsive website en gebruiksvriendelijkheid. Kortom, specialistenwerk dat op langere termijn zijn vruchten afwerpt. En dat mag een banaantje zijn! 

Waarom zet jij in op SEO?

Omdat dit in tegenstelling tot SEA (of Search Engine Advertising) een niet-betalende manier is om een toppositie in de zoekmachines te bekomen. Het is een werk van lange adem, maar dan wel eentje dat je veel geld kan doen besparen op Google Ads. Wist je trouwens dat maar liefst 85% van de kliks naar organische zoekresultaten gaat? Heel wat ads worden dus simpelweg genegeerd. En jij twijfelde nog om in te zetten op SEO?

Slechts 25% van de internetgebruikers kijkt verder dan de eerste pagina van de zoekresultaten.

De 3 pijlers van de Monkeyface SEO-strategie

Naast CO2 ademen we bij Monkeyface ook SEO uit. Daarbij gaan we niet over één nacht ijs, maar baseren we ons op een gedegen strategie met 3 pijlers:

SEO-content & copywriting

Zonder waardevolle content gebaseerd op een zoekwoordenonderzoek maak je weinig kans op succes. Bij Monkeyface vertrekken we dan ook vanuit een doordachte contentmarketingstrategie. SEO-teksten boordevol zoekwoorden stoppen is één ding, maar zonder meerwaarde is Google er alsnog niet wild van.

Op basis van gesprekken en zoekwoorden bepalen we waar je doelgroep in geïnteresseerd is en werken we op basis daarvan content uit. We analyseren wat je concurrenten doen, duiken je analytics in om te zien welke pagina’s verkeer naar je site genereren en komen met een winnende strategie op de proppen. Ons gaan ze niet voor de aap houden!

Een technisch geoptimaliseerde website

Dit wordt ook wel eens on-page SEO genoemd. Onze web development experts zorgen er voor dat je website technisch goed gestructureerd is en passen de best practices toe. Op die manier reiken we de Google Bots alles op een presenteerblaadje aan. Zo maken we je site makkelijk om te crawlen en te indexeren. Maar we hebben niet enkel oog voor Google, ook je bezoekers moeten vlot en snel kunnen navigeren.

Off-page SEO

Op je site heb je de zaken zelf in de hand, maar je bent niet alleen in het universum. Om online succes te boeken moet je content ook opgemerkt en gedeeld worden. Hoe meer mensen naar je site surfen en hoe waardevoller de content: hoe meer autoriteit Google er aan toekent en hoe beter voor je positie. Wij werken aan links naar je website en zorgen voor een gezond linkprofiel. Hoe meer kwalitatieve links naar je website, hoe beter. Het spreekt voor zich dat content met waarde de way to go is om dit klaar te spelen. En ja ook social media links zijn belangrijk. 

Ready to go SEO?