SEA / Search Engine Advertising

Instant scoren in Google en de concurrentie het nakijken geven? Dat is inzetten op Search Engine Optimization (SEA). Met gerichte Google Ads of advertenties in Bing prijk je bovenaan de zoekresultaten waardoor je makkelijk gevonden wordt en heel wat potentiële klanten naar je site kunt trekken. Een snelle, maar betalende manier om resultaat te boeken!

Waarom inzetten op SEA?

Mensen kijken zelden verder dan pagina 1 of 2 in de zoekmachines en dat is dan ook exact waar je met jouw website moet staan. Door het inzetten van Google Search Ads sta je mits het spenderen van het juiste budget, onmiddellijk bovenaan. Door in te zetten op je juiste zoekwoorden, zorgvuldig te targeten en verstandig om te springen met je budget boek je puike resultaten. En wees gerust, daar helpen we je graag een handje of vier mee. 

De meerwaarde van SEA in a nutshell

Inzetten op SEA en meer bepaald Google Ads, de populairste variant, dat is: 

Super gericht adverteren 



Op regio, taal, interesse, leeftijd en de juiste zoekwoorden natuurlijk: wij bereiken jouw klanten uiterst doelgericht. Zo focussen we op klanten met potentieel, zonder verspilling en overbodige kosten. In samenspraak bepalen we het optimale budget en we zorgen ervoor dat elke geïnvesteerde euro een veelvoud oplevert. Je betaalt uiteindelijk énkel voor effectieve klikken en de resultaten zijn perfect meetbaar!

Onmiddellijk resultaat

In tegenstelling tot bij SEO boek je met SEA instant resultaat. Zeker bij beginnende bedrijven is dit een meerwaarde om jezelf in de kijker te zetten. Zo boek je op korte termijn rendement en kom je op het netvlies van heel wat prospects.

Meten is weten 



We voelen ons bij Monkeyface soms schrijnwerkers, want we blijven je Google Search Ads bijschaven. Het mooie is immers dat de resultaten van Google Ads perfect meetbaar zijn. Al bij al kun je nog steeds met een geringe investering, een geweldig resultaat boeken. Ons moet je de kneepjes van het vak niet leren. Elke maand ontvang je van ons een uitgebreid rapport, zodat ook jij perfect aangesloten blijft.

Geef je concurrenten het nakijken

Door je budget slim in te zetten, geef je je concurrenten het nakijken en zorg je ervoor dat je meer leads genereert. Laat die offerteaanvragen en klanten maar komen!

Zit je nog met vragen of wil je gelijk de aap uit de mouw laten komen?

Hoe pakken we het opzetten van jouw advertentiecampagnes aan?

Het instellen van advertentiecampagnes heeft voor ons geen geheimen. We gaan dan ook doordacht en volgens een vast stappenplan te werk: 

Digitale Marketing

Een doorgedreven zoekwoordenonderzoek

Op basis van jouw input voeren we een zoekwoordenonderzoek uit. Met welke woorden en zinnen zoeken potentiële klanten naar jouw services, waar wordt veel op gezocht en welke woorden zijn relevant om op te adverteren. Het zijn maar enkele vragen die aan bod komen. Op die manier stellen we verschillende gerichte campagnes in op maat van jouw gamma en/of dienstverlening.

Killer Ads

Overtuigende copy geeft je ads pit en trekt klanten over de streep. Bij Monkeyface halen we alles uit de beschikbare karakters. We maken een waaier aan Google Search advertenties zodat we kunnen testen wat werkt en wat minder.

Digitale Marketing

Landingspagina’s met overtuigingskracht

Een krachtige en gerichte landingspagina met CTA’s en een webdesign om van te smullen moeten uiteindelijk van een prospect een klant maken. Een telefoontje, een formulier of meteen bestellen: als het maar helder is. De juiste visuals, copy en call-to-actions halen alle twijfel weg: binnenhalen die klant!

rapporteren campagne optimalisatie

Monitoren, evalueren en verbeteren

Het verbeteren en bijschaven van je ads is een continu proces. Wij bekijken en analyseren de resultaten, passen de ads aan en volgen op. Op die manier halen we het onderste uit de kan en alles uit elke geïnvesteerde euro.