Lead generation

Dé brandstof en groeimotor voor je bedrijf? Leads! Koopklare klanten vinden klinkt echter makkelijker dan het is. Alhoewel, dat is dan buiten Monkeyface gerekend!

Wat is lead generation eigenlijk?

Leads zijn eigenlijk potentiële klanten die interesse hebben in jouw product en/of dienst en ook in de markt zijn om het te kopen. Het spreekt voor zich dat jij deze prospect over de streep wil halen en niet wil laten wegkapen door de concurrentie. Heel wat van de huidige digitale tools maken het makkelijk om deze potentiële klanten te vinden, te triggeren, te overtuigen en vervolgens te doen kopen. Al blijft het verpakken van de boodschappen en het opzetten van een lead generation strategie een kunst.

Welke tools zetten we bij Monkeyface in?

Er zijn heel wat tools en mogelijkheden die ingezet kunnen worden om jou brandend hete leads voor te schotelen die helemaal klaar zijn om overstag te gaan. Enkele die we bij Monkeyface gebruiken zijn:

Blogs

Waardevolle content, gericht op de juiste doelgroep kan net dat zetje geven om de keuze te bepalen.

E-mailmarketing

Een triggerende nieuwsbrief, een verwelkomingsmail met kortingscode, … e-mails hebben nog steeds heel wat aantrekkingskracht

Social media advertising

Heel wat social media kanalen kunnen als leadmagneet werken en tal van nieuwe klanten aantrekken. Social media marketing biedt ons enorme mogelijkheden.

Het zijn maar enkele voorbeelden van mogelijkheden die we graag met je bekijken. Ook met Google Ads, SEA, conversiegerichte landingspagina’s, events en zelfs nog gedrukte coupons kunnen er leads gegenereerd worden.

Zit je nog met vragen of wil je gelijk de aap uit de mouw laten komen?

Digitale Marketing

Een overtuigende landingspagina als basis

Als een ware playboy of sirene klanten aantrekken? Top, maar zonder een overtuigende landingspagina waarmee je klanten over de streep trekt, heeft het weinig zin.

De landingspagina – de pagina waarop de potentiële klant terecht komt bij interesse – is cruciaal. Wij zorgen voor relevante landingspagina’s met stopping power, overtuigingskracht en ingedeeld volgens de best practices. Reken maar dat er al heel wat getest is en dat sommige zaken als de functionele indeling (UX en UI), een makkelijk in te vullen en beknopt formulier en een knaller van een call-to-action (CTA), echt wel hun vruchten afwerpen. Time to shine voor onze web developers en wedesigners.

We capteren de gegeven van de klanten in een beknopt formulier, zetten nog even alle troeven op een rijtje en gaan voor een overtuigende call-to-action die het laatste duwtje in de rug geeft. Zo kat in het bakkie!

Niet elke lead wordt meteen klant

Laten we even een droom aan diggelen slaan: niet elke lead wordt meteen klant. Niet elke lead is zelfs even waardevol. Daarom zetten we bij Monkeyface ook in op lead scoring, zodat we perfect weten welke leads de moeite waard zijn om achteraan te gaan. Maar net zo goed kunnen we een marketing automation opzetten waarmee we prospect met een lauwe interesse, langzaam op het kookpunt brengen, tot wanneer ze klaar zijn voor de aankoop. Hier schakelen we de nodige e-mailmarketing voor in zodat er geen enkele potentiële klant door de mazen van het net glipt.

Zit je nog met vragen of wil je gelijk de aap uit de mouw laten komen?