Waarom branding belangrijk is?
Om een merk of een product aan te schaffen moet je het merk in de eerste plaats kennen, er wat bij voelen en het leuk vinden. Daarom kies je voor product A en niet voor B. Met branding schep je een uniek beeld, creëer je je merk en positioneer je het ten opzichte van de concurrentie. Kortom, je geeft je doelgroep tal van redenen om voor jou te kiezen. Edgy, sexy, ironisch, zakelijk en/of to the point: samen selecteren we net die eigenschappen die bij jou en je merk passen en gaan we ermee aan de slag. Zo voelt je merk aan als een maatpak of als de perfect zittende jeans: het is maar wat je verkiest.
Zit je nog met vragen of wil je gelijk de aap uit de mouw laten komen?
Een huisstijl die staat als een …
Juist, je hebt hem. Het neerzetten van een merk vertrekt meestal vanuit een huisstijl. In deze huisstijl geven we de visuele identiteit van de onderneming/het merk weer. Denk maar aan het logo, de visitekaartjes, de plaatsing van het logo op drukwerk, grafisch ontwerp, … Niet alleen legt de huisstijl je identiteit vast, het geeft ook de richtlijnen om je merk correct te gebruiken aan interne en externe partijen mee. Naast de visuele aspecten, zorgen we er ook voor dat de copywriting aansluit bij de merkidentiteit.
Bij Monkeyface zijn we thuis in het branden van merken, zorgen we voor een uitstraling die staat als een huis en een merk herkenbaar is vanop kilometers afstand.